احمد علیرضا بیگی، نماینده مجلس، درباره قطع شدن مکرر سامانه‌ها و ضعف‌های اینترنتی گفت: من هم در برخورد‌های متعدد هنگام کار‌های اداری در ثبت اسناد و خرید کردن و.. با قطع بودن سامانه مواجه بوده ام. شهروندان نیز همواره با این چالش‌ها مواجه اند. موضوع اینترنت و ضعف‌های زیرساختی مردم را کلافه کرده است. از طرفی قیمت اینترنت را افزایش می‌دهد که موجب عوامل نارضایتی شده است؛ از طرفی سرویس خدمتی هم در مقابل این افزایش قیمت نداده اند. مردم خود را با کشور‌های همسایه مقایسه می‌کنند و احساس می‌کنند که به حقشان نرسیده اند.

گیل خبر/ به نقل از انتخاب:برای عموم شهروندان پیش آمده است که هنگام مراجعه به یک اداره و یا مراکز نیمه دولتی، با قطع شدن سامانه و ضعف‌های اینترنتی مواجه شوند؛ تداوم این موضوع موجب نارضایتی میان شهروندان شده و وزارت ارتباطات و نهاد‌های مسئول نیز چندان پاسخ روشنی برای آن نداشته اند. این ضعف‌ها امروز به ساختار شبکه‌های اجتماعی داخلی نیز رسیده است و امکان ارسال پیام در ایتا وجود نداشت.

احمد علی‌رضا بیگی، نماینده مجلس، درباره قطع شدن مکرر سامانه‌ها و ضعف‌های اینترنتی به گفت: من هم در برخورد‌های متعدد هنگام کار‌های اداری در ثبت اسناد و خرید کردن و.. با قطع بودن سامانه مواجه بوده ام. شهروندان نیز همواره با این چالش‌ها مواجه اند. موضوع اینترنت و ضعف‌های زیرساختی مردم را کلافه کرده است. از طرفی قیمت اینترنت را افزایش می‌دهد که موجب عوامل نارضایتی شده است؛ از طرفی سرویس خدمتی هم در مقابل این افزایش قیمت نداده اند. مردم خود را با کشور‌های همسایه مقایسه می‌کنند و احساس می‌کنند که به حقشان نرسیده اند.

وی در ادامه درباره پیگیری مجلس از وزارت ارتباطات در این حوزه بیان کرد: چندین بار از وزیر ارتباطات سوال شد و فکر می‌کنم بیش از چهار بار سوال از وزیر رای آورد، اما مجلس ملاحظات خود را داشت که نتوانست اراده خود را در پاسخگو کردن وزارت ارتباطات به سرانجام برساند و این مشکل را یک بار بالاخره حل کند یا از وزارت ارتباطات پاسخ بخواهد.

بیگی درباره راه حل عبور از بحران ضعف‌های سیستمی و اینترنتی گفت: اینترنت و قطعی سیستم‌ها جایگزین ندارد. شما وقتی آب خانه تان قطع شود از یک جا آب تهیه می‌کنید یا برق را با موتور برق تهیه می‌کنید و اگر گاز قطع شود آتش روشن می‌کنید، اما اینترنت وقتی قطع شود هیچ کاری نمی‌شود کرد. اینترنت جز انحصار وزارت ارتباطات است و مردم کاری نمی‌توانند در مقابل ضعف‌های سیستمی انجام دهند. امکان رقابت هم در این حوزه وجود ندارد و مردم را بیشتر از قبل کلافه کرده است. تنها را تغییر نگرش کلی درباره انحصار و اقتصاد است. باید اقتصاد از انحصار دولت خارج شود و هرکجا دولت بازیگر اصلی اقتصاد است، این نقص‌ها و مشکلات به وجود می‌آید.